Meditationer henover sommeren

4 meditationer henover sommeren i Sundby Kirke...

Vil du være med?

Det er 4 fredage kl.17-18.30.

Vi er en lille gruppe, der deltog i kirkens Hverdagsretræte her i begyndelsen af juni. Det gav os blod på tanden ifht at meditere mere og meditere sammen med nogen. Det er så meget lettere at holde koncentrationen, når vi er flere sammen.

Derfor arrangerer vi nu fælles meditation i kirkerummet 4 fredage: 16. juni, 30. juni, 14. juli og 28. juli.

Vi begynder kl 17 med en lille indledning for at komme tilstede i kroppen. Så laver vi en lectio divina-meditation, dvs vi får læst en kort tekst fra Bibelen op 3 gange – lytter, lever os ind i den og lader den tale til os. Vi mediterer 15-20 min over det ord eller den sætning, der talte til os.

Efter meditationen tager vi en kort runde med hvilket ord eller sætning, vi hver især har mediteret over – og tilsidst en hyggelig deling af vores oplevelser med meditationen.

Du behøver ikke have kendskab til hverken meditation eller Bibelen for at deltage.

Guider: Else Møller og Lise Damkjær (T: 2949 9636)